[O1] Kto wymyśli który podzespół przepala bezpiecznik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abzuk
    Classic
    • 2007
    • 12

    [O1] Kto wymyśli który podzespół przepala bezpiecznik

    No moja jest z 2004 r., to jeszcze do 10 lat trochę brakuje. Przyczyną może być fakt, że nieco ponad rok temu była wymieniana tylna klapa z powodu stłuczki.
    Interesuje mnie skąd jest pobierana masa do trzeciego światła stop i jaki kolor przewodów jest od tej lampy.

    Pozdr.
  • yoschua
    Rider
    • 2006
    • 339

    #2
    [O1] Kto wymyśli który podzespół przepala bezpiecznik

    Od jakiegoś czasu - kilka miesięcy - co jakiś czas przepala się bezpiecznik i automatycznie wskakuje 7 błędów.

    17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground : P1115
    17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground : P1425
    17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground : P1117
    17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground : P1435
    17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground : P1421
    17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High : P1114
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low : P0102

    Zauważam to odrazu, bo na wolnych obrotach automatycznie spalanie wzrasta o 0,2l/h oraz silnik pracuje lekko inaczej, jak i nie ma pełnych osiągów.
    Prosta wymiana bezpiecznika (nawet na żywca) automatycznie naprawia dziwne zachowywanie się auta. Wszystkie błędy stają się nieaktualne.

    Ktoś ma jakieś pomysły co powoduje zwarcie i przepalanie bezpiecznika ?
    Ostatnio wymieniam co około dwa trzy dni, kiedyś bardzo żadko - co kilka miesięcy.
    Ostatnio jechałem dość stabilnie i szybko po autostradzie i w pewnym momencie szarpneło silnikiem i . . . spalił sie bezpiecznik.

    Mój pomysło to - Secondary Air Pump bo jej od dawna nie słyszałem. Ale do czego ta pompa służy ? Ma szanse włączyć się podczas jazdy ?
    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A który bezpiecznik się przepala?
      Czy to jest F7 10A czy F43 10A?
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #4
        F43 10A, choć wstawiam 15A bo wymyśliłem, że jeżeli to ta suszarka to bierze troche za dużo prądu i "dam" jej więcej, ale widze, że koncepcja zła.

        Gdyby wywalił F7 to znikło by zasilanie sterownika silnika co za tym idzie silnik by zgasł.
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          To na pewno nie jest pompa bo jej zasilanie przechodzi przez bezpiecznik F2 lub F4.
          Przez bezpiecznik F43 idzie zasilanie:
          1. zaworu filtra z węglem aktywnym
          2. grzałki sondy 1
          3. grzałki sondy 2
          4. przepływomierza
          5. zaworu (cewki) pompy napowietrzania spalin (secondary air pump)
          6. sterowanie przekaźnikiem od pompy napowietrzania spalin.

          Trzeba wszystko po kolei sprawdzić. Na początek kostki i kable przy kostkach czy nie są przetarte.
          Przewód idący od tego bezpiecznika do poszczególnych zespołów ma kolor niebiesko żółty przy czym przy sondach lambda zmienia się po drodze na niebiesko czerwony.
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • yoschua
            Rider
            • 2006
            • 339

            #6
            No tak, ale zakładając, że to nie są przetarte kable zwierające się do masy (to wstępne założenie, choć oczywiście mogę byc przetarte) to 2, 3, i 4 napewno są na stałe zasilane, czyli być może są dobre.
            I w sumie są, wskazania sond lambda i przepływomierza (jak działa) są w normie.

            Kiedy właczany jest filtr węgla aktywnego - to jest ten 'pykacz' z lewej strony - to działa (jak jest napięcie) ?

            Kiedy włączany jest system napowietrzania spalin ?
            Czy podczas jazdy/dużego obciążenia/zawsze ?

            Jak napisałem na samym początku samego przetarcia kabli nie wykluczam.
            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              No troche jestes w błędzie bo grzałki w sondach są zasilane tylko gdy są za zimne spaliny, gdy temperatura jest odpowiednia (wartości nie znam) grzałki się wyłączają.

              A jeżeli miałoby coś być związane z pompą to jedynie jej przekaźnik.
              Przyznam szczerze że nie wiem kiedy ona się włącza. Jeżeli uda mi się coś znaleźć w swoich pomocach to dam znać.
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                Zamieszczone przez mroko
                No troche jestes w błędzie bo grzałki w sondach są zasilane tylko gdy są za zimne spaliny, gdy temperatura jest odpowiednia (wartości nie znam) grzałki się wyłączają.
                Chyba jednak nie do końca.

                Zaczynają być kluczowane - tzn właczane/wyłaczane na krótkie okresy czasu. Można to sobie zaobserwować w odpowiednim bloku pomiarowym.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Oczywiście że tak ale nie są zasilane w sposób ciągły. Ale gdy spaliny są gorące to wtedy grzałki się nie włączą. Zrób taki test potrzymaj silnik przez 5min między 2000-3000obr/min i zobacz czy wtedy będą kluczowane. Jeżeli nawet będą to zaobserwuj czy z tą samą częstością.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • yoschua
                    Rider
                    • 2006
                    • 339

                    #10
                    no dobrze, będą żadziej kluczowane, ale moje wcześniejsze posty o tym ciągłym zasilaniu miały na celu analizę, że są one od zimnego silnika do gorącego dość 'często' zasilane.

                    A nie być może jak coś innego (co kolwiek) co od zimnego nie działa a włączy się w jakimś momencie.
                    Innymi słowy chodziło mi o to, że ponieważ wiem, że one są włączane to nie powodują zwarcia. (pomijając możliwość zwarcia z powodu przetartych przewodów).
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      To są tylko moje domysły:
                      czy nie może być tak że jak się grzałka rozgrzeje bardziej to robi jakieś zwarcie.

                      W sumie może nie bo jakby robiła zwarcie to by robiła.
                      Druga sprawa jest taka że przekaźnik pompy napowietrzania jest sterowany przez sterownik silnika. Sterowany jest też jej zawór N112. Więc może coś z jednym z nich jest nie tak.
                      Jutro dokładnie sprawdzę jak można ich zweryfikować i dam znać.
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • prodriveteam
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 158

                        #12
                        yoschua, dobre rozumowanie ale pamiętaj że przewód może być zwyczajnie przetarty, przetarcie się od jakiegoś czasu powiększa i może po prostu od czasu do czasu na jakichś dziurach się stykać i robić zwarcie. Zerknij na przewody wychodzące od sondy lambda one przechodzą obok wydechu może się przytopiły i robią zwarcie
                        1,8T AGU RS Look
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                        Komentarz

                        • yoschua
                          Rider
                          • 2006
                          • 339

                          #13
                          Zamieszczone przez prodriveteam
                          ... że przewód może być zwyczajnie przetarty ...
                          tak - biore to pod uwagę, i nastepnym razem jak odstawie auto do serwisu to sam wlize pod niego i popatrze na kable od sond. Inne postaram się wyczaić bez kanału.
                          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                          Komentarz

                          Pracuję...